☦
"Благодарственное воспоминание страданий Христовых и молитвенное размышление, наиболее полезное из всех молитв, совершать которое должно во все пятницы" - Творение святителя Димитрия Ростовского
Начало так: «Благословен Бог наш», а если инок или мирянин, то: «Молитвами святых отец наших»; потом «Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе», «Царю Небесный», «Трисвятое». После «Отче наш» «Господи, помилуй» 12 раз. «Слава, и ныне», «Приидите поклонимся» трижды. «Помилуй мя, Боже», «Верую во единого Бога Отца».
После этого говори следующие стихи:
О, сколь сладки и сколь красны шествия Твоя, Сыне Божий, сшедый с небес! Иский бо заблудшее овча, человека согрешивша, многие бесчисленные труды, многие сотворил еси путешествия, по сих же пришел еси на страсть и смерть вольную, о нихже, Содетелю и Искупителю мой, благодарение Ти от всего сердца моего возсылаю!
(После каждого стиха твори поклон).
За перваго Адама, согрешившаго в райском вертограде, ятый и сильно связанный в Гефсиманском вертограде, второй Адаме, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Свяжи мя любовию Твоею толь крепко, дабы паче избрал умрети, нежели когда коим грехом озлобити Твое незлобие и человеколюбие, молютися.
От вертограда веден чрез поток Кедрский, в пути же том поткнувыйся, и на землю падый, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Припадаю Ти ко пречистым стопам Твоим, от всякаго падения душу мою соблюди, молюся Ти.
От Анны до окаяннаго Каиафы архиерея веден, идеже по пречистым ланитам Твоим, яже суть красны, яко вертоград благовонных аромат, претерпел еси биения. Слава Тебе, слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе!
Такожде пред Каиафою рукой железною, вооруженною, от неблагодарного Малха, ему же в вертограде усеченное от Петра ухо исцелил еси, столь тяжко в ланиту ударенный, Господи, яко избразишася вся персты проклятыя руки оныя на пресвятом лице Твоем, подвигошася же зубы Твои, белы паче млека; ударение Твое во всем дворе архиерейском слышано бысть. Ты же абие на землю пад, из уст Своих пречистых, такожде и из носа много Крови Божественныя источил еси, Источниче жизни нашея. Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, вопию Ти: слава Тебе, слава Тебе!
Пред темже Каиафою, ложным и лжелюбным архиереем, ложная на Тя свидетельства слышавый, обаче, яко агнец, безгласен, уст Своих не отверзый, но молча вся претерпевый, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе, слава Тебе! Даруй мне молчание и терпение противных с усердием, от коголибо возстающих на мя, да не обретается лесть и ложь во устах моих, молюся Ти.
В поругание Лице Свое пресвятое покровенно имый, и по Лицу ударен, таже «кто есть ударей Тя?» вопрошен был еси, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе! Покрый прощением грехи моя, да не покрыет студ вечный лица моего, егда предстану Лицу Твоему, егоже мя зрети и насыщатися сподоби, молюся Ти.
От несмысленного соборища иудейскаго и Каиафы, аки хульник и законопреступник сказанный, повинен быти смерти, глубоко в нощь от иудеев поруган и уничижен, многажды во дворе архиерейском ударен, также и в темницу до утрия ввержен, Господи Иисусе Христе, слава Тебе, слава Тебе, Свете незаходимый! По отшествии моем от жития сего душу мою от темницы геенския свободи, молюся Ти.
Утру бывшу связан от иудей и приведен к Понтийскому Пилату игемону, иже ни единыя в Тебе вины обрете, спасению нашему виновне, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, слава Тебе! Тако мя во всей жизни сей сохрани, да в час смерти моея ни единые вины обрящет во мне враг и супостат души моея, молюся Ти.
От Пилата веден ко городу Ироду, иже аще Тя от многаго времене видети желаше, обаче юродив и нерадив сый, Тебе, предвечную и несозданную Мудрость, несмысленна вменяя, уничижи и поругався облече Тя в ризу светлу; слава Тебе, Господи Иисусе Христе, Боже мой, слава Тебе! От поругания невидимых враг соблюди и в ризу нетления по смерти моей облещи мя, молюся Ти!